0 грн
Зробити замовлення- Огляд товару
- Характеристики
- Треклист
Наприкінці 1950-х років у Нью-Йорку формувався напрям у джазі, що отримав назву хард-боп. Однією з важливих фігур у цьому середовищі був трубач Дональд Берд. Його гра вже тоді вирізнялася величезною життєвою силою та чистим, яскравим звучанням. Йому був близький стиль "фанк" - спосіб використання афро-американської традиції, що походить безпосередньо від чорного блюзу, який пропагував піаніст і композитор Горацій Сільвер.
Неможливо переоцінити роль Берда у створенні "Джазової колекції Маршалла Стернса". Це колекція з понад 25 000 альбомів, що документують розвиток джазу в США.
У 1960-х роках Берд почав записуватись для лейблу Blue Note. Його записи з альт-саксофоністом Сонні Редом дуже відомі. На альбомі "Mustang" (1966) їм акомпанували, зокрема, Хенк Моблі, Маккой Тайнер, Волтер Букер, а на "Blackjack" (1967) - Седар Волтон і Біллі Хіггінс.
Після запису лонгплею "Ethiopian Nights" на початку 1970-х, який містив пісні, що адаптували стиль "фанк" до сучасних досліджень електроджазу, настав час розставити всі крапки над "і".
Видатний трубач запросив загалом 12 музикантів до студії Sound Factory у Лос-Анджелесі. Протягом трьох днів: 3 і 4 квітня та 24 листопада 1972 року, був створений найважливіший альбом Берда - "Black Byrd". Це квінтесенція творчого використання оригінальної афро-американської музики в сучасному звучанні.
Великий вплив на кінцевий результат мав Ларрі Мізелл, який спродюсував запис, написав аранжування для всіх пісень, а також був одним з вокалістів. Мізелл зумів передати майже магічну здатність Берда дивовижним чином поєднувати звуки інструментів (як акустичних, так і електричних) та людські голоси на записі.
Сім треків, що увійшли до "Black Byrd", є справді величною даниною корінню джазу, що походить від блюзу. В той же час, музика цілком сучасна, що можна оцінити, слухаючи альбом наприкінці 1990-х. Особливо виділяються 3 композиції - "Flight Time", "Black Byrd" та "Mr Thomas". Неймовірна енергетика, передана звуками, сила сирої "чорної" традиції, ностальгічні мелодійні мотиви, чисте і водночас різке звучання інструментів - все це робить диск платівкою, яку можна слухати знову і знову, відкриваючи для себе нові і цікаві музичні пласти.
A1 | Flight Time | 8:30 |
A2 | Black Byrd | 8:00 |
A3 | Love's So Far Away | 6:00 |
B1 | Mr Thomas | 5:15 |
B2 | Sky High | 5:59 |
B3 | Slop Jar Blues | 6:00 |
B4 | Where Are We Going? | 4:40 |